0 I Opskrifter/ Tips og Tricks

Tips til morgenmad / overnight oats med chia

morgenmad overnight chia oats

Hvis du trænger til lidt ny inspiration til din morgenmad, så skal du prøve denne nemme og skønne overnight oats med chia.

Jeg elsker morgenerne herhjemme med børnene. Vi har ikke travlt og som regl er vi sammen om at lave morgenmaden. Vores børn elsker at være med i køkkenet, så vi starter mange dage ud med en lille hyggestund omkring madlavningen, når vi altså har besluttet hvad menuen skal stå på;)

Idag blev lidt anderledes, jeg har nemlig længe tænkt på at prøve det meget populære “overnight oats”, som enhver travl familie vil nyde godt af.

Jeg laver indimellem forskellige varianter af chiagrød, som er af samme princip. Det skal laves aftenen i forvejen, for blot at stå og passe sig selv i køleskabet til næste morgen. Igår forsøgte jeg mig så med et lille mix af de to varianter. En overnight oats med chia og peanutbutter. -Peanutbutter er en storfavorit herhjemme, men kan sagtens undlades hvis man ikke er til det.

Til to portioner skal du bruge:

  • 2 dl. havregryn
  • 2 spsk. chiafrø
  • 3 dl. mælk (hvad du foretrækker, man kan også bruge plantebaseret)
  • 1 spsk peanutbutter
  • 1/2 tsk kanel
  • bananer til topping

Sådan gør du:

Start med at bland havregryn, chiafrø og kanel sammen. Bland herefter mælk og peanutbutter i og rør godt sammen til en ensartet konsistens. Luk grøden til i en tætsluttende beholder og stil på køl natten over. Næsten morgen røres den lige rundt og toppes med skiver af banan, herefter er den klar til servering både i sengen og på farten.

Faktisk for nemt og for godt til at undlade at forsøge sig med, ikke sandt;) Velbekomme!

morgenmad tips tips til morgenmad overnight chia oats

Morgenmaden er hjemme, så mangler vi bare aftensmaden:)

Ha’ en skøn dag:)

Mange hilsner

Læs flere indlæg

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar